Τιμολογιακή ανάλυση : Τελική αξία μίας σοκολάτας.

Τιμολογιακή ανάλυση : Τελική αξία μίας σοκολάτας.

Ας αναλύσουμε το πώς διαμορφώνεται η τιμή μίας σοκολάτας που πωλείται στην τελική τιμή των 3,2 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή της.

Κόστος Παραγωγής

  • Υλικά: Κακάο, γάλα, ζάχαρη και πρόσθετα συστατικά (όπως ξηροί καρποί ή αρωματικά). Ας υποθέσουμε ότι το κόστος των υλικών είναι 0,50 ευρώ ανά σοκολάτα.
  • Εργασία: Η παραγωγή περιλαμβάνει κόστος εργασίας στο εργοστάσιο. Ας το υπολογίσουμε σε 0,20 ευρώ ανά σοκολάτα.
  • Συσκευασία: Σαφής, ελκυστική συσκευασία προσθέτει αξία και κόστος. Ας υποθέσουμε κόστος συσκευασίας 0,10 ευρώ ανά τεμάχιο.
  • Σύνολο κόστους παραγωγής: 0,80 ευρώ

Κόστος Παραγωγής: 0,80 ευρώ
Γενικά Έξοδα: 0,40 ευρώ
Κόστος Διανομής: 0,30 ευρώ

Το συνολικό κόστος πριν από τον υπολογισμό του κέρδους είναι: Συνολικό Κόστος = 0,80 + 0,40 + 0,30 = 1,50 ευρώ

Περιθώριο Κέρδους 40%: Το περιθώριο κέρδους 40% σημαίνει ότι το κέρδος πρέπει να είναι 40% της τελικής καθαρής τιμής πώλησης (πριν από τον ΦΠΑ), όχι του κόστους παραγωγής. Επομένως, αν ορίσουμε την τελική καθαρή τιμή (προ ΦΠΑ) ως :

Δημιουργία Εξίσωσης: Εφόσον το συνολικό κόστος είναι 1,50 ευρώ και θέλουμε να επιτύχουμε περιθώριο κέρδους 40% επί της τελικής καθαρής τιμής, τότε:

Συνολικό  Κόστος + Κέρδος = T

1,50 + 0,40×T = T => Τ = 1,50/0,60 => Τ = 2,50 ευρώ.

Υπολογισμός ΦΠΑ:
Αν η καθαρή τιμή πώλησης είναι 2,50 ευρώ, τότε υπολογίζουμε τον ΦΠΑ (13%): ΦΠΑ = 2,50 × 0,13 =0,325 0,33ευρώ

 Τελική αξία :

Τελικά, η τιμή πώλησης (με ΦΠΑ) είναι: 2,50 + 0,33 = 2,83 ευρώ

 

Αφήστε μια απάντηση