Πως γίνεται η αξιολόγηση σας

Πως γίνεται η αξιολόγηση σας

Η αξιολόγηση σας περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες, καθεμία με δικό της συντελεστή. Ο συντελεστής δεν είναι από μόνος του ο τελικός βαθμός, αλλά δείχνει το σχετικό «βάρος» που έχει το κάθε κομμάτι της προσπάθειάς σας. Όταν συμμετέχετε, γράφετε ή παραδίδετε εργασία, η επίδοσή σας καταγράφεται με τον αντίστοιχο συντελεστή και ο τελικός βαθμός βγαίνει από το σύνολο όλων αυτών. Έτσι δεν μετρά μόνο μία γραπτή εξέταση ή ένα πρόχειρο διαγώνισμα, αλλά η συνολική σας δουλειά στο τετράμηνο: η συμμετοχή στην τάξη, οι προφορικές και γραπτές αξιολογήσεις, η συνέπεια, οι εργασίες σας, ακόμη και η συμπεριφορά σας.

Ορισμένες κατηγορίες έχουν μικρότερο συντελεστή αλλά πολλές καταγραφές – όπως η συμμετοχή στο μάθημα της ημέρας, που μπορεί να σημειωθεί 15–20 φορές. Άλλες, όπως το πρόχειρο διαγώνισμα, γίνονται μόνο μία φορά το τετράμηνο αλλά έχουν μεγαλύτερο συντελεστή. Αυτό εξασφαλίζει δίκαιη αξιολόγηση, γιατί λαμβάνει υπόψη τόσο τη συστηματική καθημερινή προσπάθεια όσο και τις πιο απαιτητικές δοκιμασίες.

Στις γραπτές αξιολογήσεις υπάρχει διάκριση. Τα «Γραπτά στο μάθημα της ημέρας» είναι μικρά και αφορούν το συγκεκριμένο μάθημα της ημέρας, ελέγχοντας αν παρακολουθείτε και κατανοείτε άμεσα. Το «πρόχειρο διαγώνισμα» είναι μεγαλύτερο σε έκταση, ώστε να φανεί ποιος μελετά συστηματικά και όχι μόνο την τελευταία στιγμή. Είναι σημαντικό να ξεχωρίζει αυτή η διαφορά, γιατί άλλο είναι να κατανοείτε το σημερινό μάθημα κι άλλο να έχετε μάθει και οργανώσει ευρύτερη ύλη με υπευθυνότητα.

Στον πίνακα αξιολόγησης θα δείτε επίσης κριτήρια που σχετίζονται με τη συνέπεια και τη συμπεριφορά, όπως η αργοπορία, η παρουσία χωρίς βιβλίο ή η οχλαγωγία. Αυτά δεν υπάρχουν για να σας τιμωρήσουν, αλλά για να θυμόμαστε όλοι ότι το σχολείο είναι μια κοινή μαθησιακή διαδικασία με κανόνες σεβασμού. Μπορεί να μη χρειάζεται συχνά να καταγραφεί κάτι τέτοιο – και αυτό είναι καλό. Το γεγονός όμως ότι υπάρχουν αυτά τα κριτήρια λειτουργεί προληπτικά. Η ύπαρξή τους υπενθυμίζει σε όλους μας ότι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία.

Στην ιστοσελίδα του τομέα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε αναλυτικά τη βαθμολογία σας με τον προσωπικό σας κωδικό. Εκεί εμφανίζεται κάθε αξιολόγηση με την ημερομηνία, το είδος εξέτασης, τον συντελεστή και ένα σύντομο σχόλιο από εμάς. Αυτά τα σχόλια δεν υπάρχουν για να κρίνουν αρνητικά, αλλά για να εξηγούν τι κάνατε καλά ή πού να προσέξετε περισσότερο, ώστε να μπορείτε να βελτιωθείτε.

Στόχος μας δεν είναι απλώς να βάλουμε έναν αριθμό, αλλά να σας βοηθήσουμε να μάθετε πώς να δουλεύετε σωστά και υπεύθυνα, βλέποντας καθαρά πώς αξιολογείται κάθε κομμάτι της προσπάθειάς σας.

Η όλη διαδικασία υπάρχει για να είναι διαφανής και δίκαιη. Να γνωρίζετε από πριν πώς προκύπτει ο βαθμός σας, να μπορείτε να τον παρακολουθείτε και να καταλαβαίνετε τι χρειάζεται για να τον βελτιώσετε. Αν έχετε απορίες ή θέλετε περισσότερες διευκρινίσεις για οποιοδήποτε σημείο, μπορείτε πάντα να μας ρωτήσετε.

Τέλος, θέλουμε να τονίσουμε ότι το αποτέλεσμα που θα δείτε στο σύστημα όταν «τρέξει» η βαθμολογία δεν είναι απαραίτητα ο τελικός βαθμός που θα γραφτεί στο τετράμηνο. Πριν οριστικοποιηθεί, σταθμίζονται και άλλοι παιδαγωγικοί παράγοντες που λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας προς όφελός σας, ώστε η τελική αξιολόγηση να είναι όσο το δυνατόν πιο δίκαιη και υποστηρικτική για τον καθένα σας.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την προσπάθειά σας.

α/α Είδος Εξέτασης Συντελεστής Περιγραφή
1.1. Συμμετοχή στο μάθημα 0,1 Συμμετοχή  / Συμβολή του μαθητή στο μάθημα
2.1. Προφορικά στο μάθημα της ημέρας 0,3 Προφορική ενδιάμεση εξέταση (παραδοσιακή)
2.2. Προφορικά στο μάθημα της παράδοσης 0,2 Προφορική ενδιάμεση εξέταση (παραδοσιακή)
3.1. Γραπτά στο μάθημα της ημέρας 0,9 Γραπτή ενδιάμεση εξέταση (παραδοσιακή)
3.2. Γραπτά στο μάθημα της παράδοσης 0,4 Γραπτή ενδιάμεση εξέταση (παραδοσιακή)
3.3. Ατομική / Ομαδική γραπτή εργασία με ανοικτά βιβλία ή με συνεργασία 0,3 Γραπτή ενδιάμεση εξέταση (παραδοσιακή)
4.1. Πρόχειρο Διαγώνισμα 1,3 Πρόχειρο Διαγώνισμα
5.1. Παρουσία χωρίς βιβλίο στην τάξη 0,1 Συνέπεια
5.2. Αργοπορία προσέλευσης στο μάθημα 0,1 Συνέπεια
6.1. Ομιλίες & Οχλαγωγία άσχετη με το μάθημα 0,2 Συμπεριφορά
6.2. Ενασχόληση με κινητό τηλέφωνο / Διάβασμα άσχετων προς το μάθημα εντύπων 0,4 Συμπεριφορά
6.3. Απρεπή ή προσβλητική συμπεριφορά 0,5 Συμπεριφορά
6.4. Σκασιαρχείο / Κοπάνα 0,1 Συμπεριφορά
7.1. Εργασία στο μάθημα / Σύντομη 0,5 Εργασίες
7.2. Εργασία στο μάθημα / Εκτενής 1,3 Εργασίες

Τετράδιο μαθητή :

Ο μαθητής θα πρέπει να έχει ένα τετράδιο με θέματα (όσα και τα μαθήματα που σας κάνουμε). Σε κάθε θέμα θα αναγράφεται ο τίτλος του μαθήματος. Το τετράδιο θα χρησιμεύει για την καταγραφή  ορισμών, όρων, ασκήσεων.

 

Το μέλλον ανήκει σε αυτούς ,  που το προετοιμάζουν !!!